Rabu, 13 Oktober 2010

TANAH ORANG MELAYU DIROMPAK LAGI!!!!



Inilah kesan dari pengambilan tanah orang melayu.... Batu Maung sekarang ni telah menjadi tempat orang kaya.. Inilah yang dikatakan pemerintahan Umar Abdul Aziz ala Guan Eng..
Dimana dia pemimpin melayu Kerajaan Negeri sekarang ini.. Abul malik Kassim asyik pi mai-pi mai naik kereta mewah saja.....???? Mana pembelaan untuk orang Melayu di kawasan Batu Maung.???????

Baikkan Guan Eng???  Semua rumah yang dibina untuk orang kaya sahaja. Siapa yang beri kelulusan?? Bukan ke semuanya di bawah kerajaan negeri? Zaman BN dulu, semua untuk golongan sederhana dan rendah.Golongan kaya pun diberi juga tapi tak lah serakus  macam Guan Eng buat..

Memang benarlah kenyataan ADUN Pantai Jerejak sebelum ini tentang dasar perumahan kerajaan negeri.



Pendedahan ini baru sedikit sahaja, belum pegi jauh lagi. Jelutong, Bukit gelugor, Balik Pulau dan banyak lagi tempat yang akan menerima hasil kekuasaan dan kerakusan Guan Eng.

Apa Dah Jadi??????

Dulu kata UMNO halau Melayu.. UMNO 50 tahun jadi kerajaan, pun tak buat rakus macam ni.
Depa DAP baru 2 tahun memerintah dah 3 kampung  hilang, Kampung Buah Pala, Kampung Pokok Asam dan Kampung Permatang Tepi Laut.

Habis semua tanah dirompak dan orang Melayu dihalau tanpa rasa simpati.....................

1 ulasan:

  1. bodohnya hang ni...projek ni diluluskan oleh kerajaan BN start tahun 2006 lagi kerja tanah...n 2007 orang kampung start kena pindah....cari fact kalau nak auta

    BalasPadam